Τα Νέα της Webinarium
6 Συμβουλές για να Μαγνητίσετε τους Πελάτες σας απο την Πρώτη Ματιά!
Μπορείτε να θυμηθείτε τότε που επισκεφθήκατε για πρώτη φορά ένα κατάστημα; Πόσο σημαντική ήταν για εσάς άραγε η πρώτη εντύπωση που σας δημιούργησε αυτό που είδατε; Τι συναισθήματα σας ξύπνησε; Κέρδισε την προσοχή σας μέσα από μικρές λεπτομέρειες; Κάπως έτσι λειτουργεί και η αρχική σελίδα (home page) της εταιρική σας ιστοσελίδας. Και ιδίως στην περίπτωση των ιστοσελίδων, το να κερδίσετε τους επισκέπτες σας στα πρώτα δευτερόλεπτα είναι αρκετά πιο δύσκολο!
Σε ένα κόσμο που ο χρόνος είναι πολύτιμος και ο κάθε ένας βιάζεται να βρει προϊόντα και υπηρεσίες ανάμεσα σε χιλιάδες ιστοσελίδες και πληροφορίες στο internet, η σωστή διαμόρφωση της αρχικής σελίδας της επιχείρησης σας αποτελεί καθοριστικό παράγοντα της επιτυχίας σας.
Μια αρχική σελίδα για να κερδίσει το κοινό που την επισκέπτεται, θα πρέπει να δίνει άμεσες και ξεκάθαρες απαντήσεις (πέρα από το αισθητικό της σχεδιασμό) σε βασικά ερωτήματα που αυτόματα έρχονται στο μυαλό των υποψηφίων πελατών. Όσο πιο άμεσες είναι αυτές οι απαντήσεις, τόσο περισσότερο χρόνο θα αφιερώσουν στην ιστοσελίδα, αυξάνοντας έτσι τις πιθανότητες να γίνουν πελάτες σας.
Αλήθεια, η δική σας απαντάει άμεσα στα παρακάτω ερωτήματα;
- Τι είναι; Ποιος είσαι; Τι πουλάς;
Με το που πέσει το μάτι του υποψήφιου αγοραστή στην αρχική σελίδα της επιχείρησης σας θα πρέπει ξεκάθαρα να διαπιστώσει ποιος είστε, τι επιχείρηση έχετε, και τι προϊόντα / υπηρεσίες προσφέρετε! Εδώ καθοριστικής σημασίας είναι ο βαθμός αποτελεσματικότητας του brand σας (θα το αναλύσουμε σε επόμενο άρθρο). Ένα εύστοχο και έξυπνο slogan που περιγράφει σε μια φράση τις παραπάνω ερωτήσεις σας συστήνει στον επισκέπτη εύκολα και γρήγορα! Ένα λογότυπο που θα του μείνει στο μυαλό, καθώς και μια ευδιάκριτη και σύντομη περιγραφή του τι πουλάτε, διευκολύνει τον ενδιαφερόμενο να προχωρήσει στην επόμενη ερώτηση του. Θυμηθείτε: επειδή το ξέρετε εσείς, δε σημαίνει πως το ξέρουν όλοι!
- Σε ποιόν απευθύνεται; (Με αφορά;)
Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να γίνει άμεσα ξεκάθαρο ποιο είναι το κοινό στο οποίο απευθύνεστε. Αν για παράδειγμα πουλάτε χονδρική ή λιανική πώληση, αν απευθύνεστε σε επαγγελματίες ή ιδιώτες, αν τα προϊόντα και οι υπηρεσίες σας έχουν στόχο άτομα με συγκεκριμένα δημογραφικά χαρακτηριστικά και προτιμήσεις (πχ. άτομα με κατοικίδια, αριστερόχειρες, οικογένειες, ηλικιωμένα άτομα, κλπ), αυτό θα πρέπει να γίνει γνωστό άμεσα στον επισκέπτη. Πιθανότατα, αν έχετε μια ευρεία ποικιλία προϊόντων, να κατηγοριοποιήσετε τα κοινά στα οποία απευθύνεστε και να τα παραπέμπετε σε επόμενη σελίδα με περισσότερες λεπτομέρειες για την κάθε κατηγορία. Και θα αν ο επισκέπτης είναι στην κατηγορία που δραστηριοποιήστε, θα σκεφτεί την παρακάτω σημαντική ερώτηση.
- Πως ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους;
Αυτή είναι και η πιο σημαντική ερώτηση που θα πρέπει να είστε σε θέση να απαντήσετε. Είναι αυτό που ονομάζουμε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και σας διαφοροποιεί από τους υπόλοιπους ανταγωνιστές επιχειρηματίες. Θα πρέπει να πείσετε τον επισκέπτη γιατί να αφιερώσει χρόνο, κόπο και χρήμα ώστε να απευθυνθεί σε εσάς για τη λύση που αναζητάει. Φυσικά για αυτό δεν υπάρχει προκαθορισμένη συνταγή αλλά η κάθε επιχείρηση δημιουργεί αυτό το πλεονέκτημα με βάση τη δική της επιλογή. Όπως και να έχει, εσείς πρέπει να το τονίσετε, σύντομα, έντονα και ευδιάκριτα!
- Πόσο θα μου κοστίσει;
Αν έχει φτάσει ο αναγνώστης σε αυτή την ερώτηση σημαίνει πως τον έχετε κερδίσει μέχρι στιγμής και μπαίνει στη διαδικασία να αναρωτηθεί για το κόστος. Πολλές επιχειρήσεις (ειδικά όσες διαθέτουν e-shop) έχουν ευδιάκριτες τις τιμές των προϊόντων τους. Υπάρχουν και περιπτώσεις στις οποίες το κόστος διαμορφώνεται από τις ανάγκες και απαιτήσεις του εκάστοτε πελάτη (πχ. κατασκευή ιστοσελίδων, ασφαλιστικές υπηρεσίες, κλπ) και έτσι δεν μπορεί άμεσα να διατυπωθεί μια τιμή. Εδώ θα πρέπει να δώσετε διάφορα πακέτα τιμολογίων ώστε ο ενδιαφερόμενος να στοιχειοθετήσει μια γενική γνώμη για το τι θα πληρώσει. Μπορεί να είναι κάποιο λογισμικό πρόγραμμα και να δίνετε την ευκαιρία να το κατεβάσει σε μια δοκιμαστική έκδοση δωρεάν. Γενικά, αν η πολιτική σας είναι συχνές προσφορές, ευέλικτα χρηματοδοτικά προγράμματα, κλπ, μη διστάσετε να τα τονίσετε με ευκρινή τρόπο! Οπότε αν νιώσει πως μπορεί να ανταπεξέλθει οικονομικά, θα σκεφτεί την επόμενη ερώτηση!
- Πώς λειτουργεί η διαδικασία;
Για να κάνουμε τη ζωή του επισκέπτη πιο εύκολη, μπορούμε σε αυτή την περίπτωση να περιγράψουμε το τι πρέπει να κάνει σε ένα video. Η διαδικασία αφορά τις ενέργειες του πελάτη ώστε να λάβει το προϊόν ή την υπηρεσία που πουλάτε. Ένας οδηγός αγοράς είναι χρήσιμος (είτε γραπτός, είτε οπτικός) προκειμένου να μη μπλέκει σε χρονοβόρες και δυσνόητες διαδικασίες, γιατί σε αντίθεση περίπτωση κινδυνεύετε να τον χάσετε!
- Γιατί να το εμπιστευτώ;
Μια από τις δικαιολογημένες ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσετε σε ένα επισκέπτη που βρίσκεται στην επιχειρηματική σας ιστοσελίδα για πρώτη φορά είναι και αυτή που αφορά το βαθμό αξιοπιστίας σας. Δε σας γνωρίζει, δεν έχει αγοράσει ποτέ από εσάς, και θέλει να ξέρει αν η επιχείρηση σας είναι άξια εμπιστοσύνης. Σε τέτοιες περιπτώσεις θα πρέπει να δίνεται η απάντηση μέσω κριτικών από ήδη υπάρχοντες πελάτες σας τις οποίες θα πρέπει να αναρτώνται στην αρχική σας σελίδα. Ορισμένες άλλες μέθοδοι ενίσχυσης της αξιοπιστίας είναι η πολιτική αποζημιώσεων – επιστροφών, η εύκολη πρόσβαση σε στοιχεία επικοινωνίας της επιχείρησης (τηλέφωνο, θέση στο χάρτη, κλπ) καθώς και η δυνατότητα δείγματος δωρεάν (όπου αυτό είναι εφικτό), η ανάρτηση θετικών σχολίων σας από ειδικούς του χώρου που δραστηριοποιείται η επιχείρηση σας, κλπ.
Για να συνοψίσουμε το θέμα και να βάλουμε σε μια σειρά λοιπόν τις παραπάνω πληροφορίες, πρέπει αρχικά να κατανοήσετε τη σπουδαιότητα της «πρώτης ματιάς»! Στόχος μας είναι να κεντρίσουμε το ενδιαφέρον του επισκέπτη και να κάνουμε εύκολη και ξεκούραστη την επίσκεψη του στην επιχειρηματική σας ιστοσελίδα, στα πρώτα κιόλας δευτερόλεπτά!
Διαμορφώνοντας αποτελεσματικά την αρχική σελίδα σας, αυξάνετε τις πιθανότητες να παραταθεί ο χρόνος παραμονής του σε αυτή και κατ’ επέκταση να ψάξει περισσότερο για το τι τον ενδιαφέρει. Μην ξεχνάτε: η διαφορά βρίσκεται στις λεπτομέρειες!
Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλούμε συμπληρώστε την παρακάτω Φόρμα Επικοινωνίας ή καλέστε μας στά τηλέφωνα 2231.2231.99 και 698.598.6966 και ώρες από 09:00 έως 17:00.