Τα Νέα της Webinarium
7 Λόγοι για να βρίσκεται η Επιχείρηση σας στα Social Media!
Στην εποχή μας υπάρχουν ορισμένα μέρη στα οποία συγκεντρώνονται άτομα ανεξάρτητα από γεωγραφικούς περιορισμούς. Εκεί, εκθέτουν τις απόψεις και τις γνώμες τους, σχολιάζουν θέματα και μιλούν για τα ενδιαφέροντα και τους προβληματισμούς τους. Αυτοί οι διαδικτυακοί χώροι ονομάζονται social media (μέσα κοινωνικής δικτύωσης) και βρίσκονται διάσπαρτα στο διαδίκτυο.
Είναι δηλαδή χώροι στους οποίους εκατομμύρια χρήστες του internet συγκεντρώνονται σε καθημερινή βάση και δημιουργούν δεσμούς επικοινωνίας. Σε μια πρώτη ματιά, θα έλεγε κανείς πως αφορά αργόσχολα άτομα που απλά ξοδεύουν την ώρα τους άσκοπα. Αν δούμε λίγο πιο προσεκτικά το θέμα, θα διαπιστώσουμε πως τα social media αποτελούν μια πολύτιμη ευκαιρία ώστε να αποκτήσει η κάθε επιχείρηση συγκριτικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και να ενισχύσει τη θέση της στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον.
Για να σας τονίσουμε τη σπουδαιότητα των social media, παραθέτουμε μερικούς λόγους για τους οποίους η επιχείρηση σας θα πρέπει να έχει μια πετυχημένη επικοινωνιακή στρατηγική μέσα σε αυτά.
- Ενισχύετε το SEO της ιστοσελίδας σας!
Οι στρατηγικές SEO των επιτυχημένων επιχειρήσεων αποφέρουν μεγάλη αναγνωρισιμότητα και εμφάνιση των ιστοσελίδων τους στα πρώτα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Με τη συνεχή σας παρουσία και δραστηριότητα σε ιστοσελίδες των social media, δημιουργούνται δεσμοί μεταξύ ατόμων τα οποία συζητάνε, διαβάζουν, και κοινοποιούν την επιχείρηση ή τα προϊόντα σας σε τρίτους. Έτσι, αυτοί οι δεσμοί εντοπίζονται από τις μηχανές αναζήτησης, οι οποίες σας κατατάσσουν στα αποτελέσματα των αναζητήσεων ανάλογα με το μέγεθος και το πλήθος τους στα social media. Όσο πιο έντονη η παρουσία σας, τόσο πιο πάνω στη λίστα των αποτελεσμάτων θα ανεβαίνει η ιστοσελίδα σας! - Δημιουργείτε άμεσους, πραγματικούς δεσμούς με το κοινό σας!
Στο χώρο των social media, οι πελάτες σας σχολιάζουν και αποτυπώνουν τις απόψεις τους για την επιχείρηση σας και τα παρεχόμενα προϊόντα σας. Το 67% των καταναλωτών αλληλεπιδρούν στα social media τόσο πριν όσο και μετά από τις αγορές τους. Γράφουν κριτικές, σχολιάζουν τα προϊόντα και τις επιχειρήσεις, και διαμορφώνουν την κοινή γνώμη τόσο σε γνωστούς τους όσο και σε άγνωστα άτομα. Μέσα από μια σωστά σχεδιασμένη επικοινωνιακή τακτική, μπορείτε να δημιουργήσετε δεσμούς αμφίδρομης επικοινωνίας με αυτά τα άτομα, δίνοντας τους την ευκαιρία να λάβουν άμεσα απαντήσεις ή απολογητικά σχόλια σε τυχόν παράπονά τους κατά την αγοραστική διαδικασία. Η άμεση ανταπόκριση σας σε σχόλια, επεξηγήσεις και οποιουδήποτε είδους διαλόγου, δημιουργεί πραγματικούς δεσμούς επικοινωνίας και διαμορφώνει μια γερή βάση αξιοπιστίας η οποία ενθαρρύνει τους πελάτες σας για μελλοντικές αγορές. Σας θεωρούν προσιτούς και κρίνουν πως νοιάζεστε πραγματικά για την άποψη τους, όχι μόνο για το πορτοφόλι τους! - Αυξάνετε την αναγνωρισιμότητα σας και την πιστότητα του κοινού σας!
Η καθημερινή σας παρουσία στα social media διευκολύνει τους καταναλωτές στο να γνωρίσουν την επιχείρηση και τα προϊόντα σας. Έρευνες δείχνουν πως πάνω από το 50% των καταναλωτών τείνουν να εμπιστεύονται τις μάρκες τις οποίες συναντάνε συχνότερα στα social media, ενώ ένα ποσοστό της τάξης του 72% δηλώνουν πως προβαίνουν σε αγορές όταν γνωρίζουν από πριν τη μάρκα των προϊόντων η οποία έχει σχολιαστεί θετικά σε social media. - Στοχεύετε αποτελεσματικά το κοινό σας!
Μέσα από διαφημίσεις των social media, μπορείτε με κριτήρια τα οποία εσείς επιλέγετε, να στοχεύσετε στο ακροατήριο που θέλετε. Ηλικία, φύλο, περιοχή, συνήθειες, ενδιαφέροντα, και αγοραστικές συνήθειες, είναι μερικά από τα φίλτρα τα οποία στοχοποιούν τους καταναλωτές στους οποίους θέλετε να απευθυνθείτε, γλιτώνοντας έτσι χρήματα από τις παραδοσιακές μεθόδους διαφήμισης, οι οποίες πλέον λειτουργούν βοηθητικά και όχι τόσο αποτελεσματικά, ειδικά στο χώρο του internet. - Μαθαίνετε να διαβάζετε το κοινό σας!
Με 500 εκατ. tweets στο Tweeter, 4.5 εκατ. likes στο Facebook, και 95 εκατ. φορτώματα φωτογραφιών και videos στο Instagram, σίγουρα τα δεδομένα σε πραγματικό χρόνο που αφορούν τους καταναλωτές μπορούν να γίνουν χρήσιμα εργαλεία στα χέρια σας. Σχεδιάστε ομαδοποιημένα προφίλ με τις προτιμήσεις τους, τις συνήθειες τους, τις δραστηριότητες στον ελεύθερο χρόνο τους και μέσα από τους καθημερινούς δεσμούς που θα δημιουργήσετε με αυτούς θα διαμορφώσετε τη στρατηγική της επιχείρησης σας ώστε να κερδίσετε όσους περισσότερους μπορείτε. - Γνωρίζετε καλύτερα τους ανταγωνιστές σας!
Ακολουθείστε την παρουσία των ανταγωνιστών σας στα social media και συλλέξτε χρήσιμες πληροφορίες για την επιχείρηση τους, τα προϊόντα τους καθώς και τον τρόπο με τον οποίο εκείνοι επικοινωνούν με το κοινό τους. Μελετήστε τις στρατηγικές τους και διαμορφώστε τη δική σας με βάση τη δική τους, χωρίς αυτό να σημαίνει πως πρέπει να την αντιγράψετε. Εξάλλου όλα στον επιχειρηματικό χώρο αλλάζουν συνεχώς και αποτελούν στοιχεία ενός δυναμικού συστήματος.
- Αποκτάτε φιλικό πρόσωπο!
Μέσα σε ένα πλήθος απρόσωπων επιχειρήσεων, η καθημερινή ενασχόληση με το κοινό σας (και όχι μόνο) στα social media σας μορφοποιεί στο μυαλό των καταναλωτών περισσότερο ως φιλική και προσιτή ομάδα ατόμων και λιγότερο ως μια κερδοσκοπική μηχανή. Αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία, ειδικά στην κοινωνία μας που έχει μάθει να αγοράζει με βάση την εμπιστοσύνη και τις διαπροσωπικές σχέσεις με τους εκάστοτε επιχειρηματίες.
Καταλήγοντας θα λέγαμε πως το συμπέρασμα είναι ένα: Τα social media επιβάλλεται να είναι ένα ακόμα βέλος στην επιχειρηματική σας φαρέτρα!
Μέσα απο αυτά αποκτάτε αναγνωρισιμότητα, αυξάνετε το πελατολόγιο σας, λαμβάνετε άμεσες κριτικές για τα προϊόντα σας, και μαθαίνετε καλύτερα τόσο τους καταναλωτές όσο και τους ανταγωνιστές σας!
Όπως λέει και το ρητό: η γνώση είναι δύναμη! ...και αυτή η δύναμη θα σας αποφέρει κέρδος!