Τα Νέα της Webinarium
Webinars: Πώς να ξεχωρίσετε στην σύγχρονη εκπαίδευση!
Μια τάση που κερδίζει συνεχώς έδαφος και υποστηρικτές είναι τα αποκαλούμενα webinars. Τι ακριβώς είναι; Ουσιαστικά ο όρος προέρχεται από τις λέξεις web - based seminar και είναι online διαδικτυακά σεμινάρια επιμόρφωσης. Κάτι σαν τα παραδοσιακά σεμινάρια, με τη διαφορά πως τα webinars προσφέρουν πολλαπλά οφέλη στους συμμετέχοντες λόγω της εξ’ ορισμού λειτουργίας τους.
Το βασικότερο πλεονέκτημα που προσφέρουν είναι η εξοικονόμηση κόστους και χρόνου αφού ο ενδιαφερόμενος μπορεί από τον προσωπικό ή επαγγελματικό του χώρο να συμμετέχει στο online σεμινάριο. Αυτό σημαίνει πως δε χρειάζεται να ξοδέψει χρήματα σε μετακινήσεις ή ακόμα και χρόνο στο να φτάσει στο μέρος που θα γίνει το σεμινάριο. Μέσα από την οθόνη του υπολογιστή του και την άνεση του χρόνου του, μπορεί να μορφωθεί και να έρθει σε συζήτηση τόσο με τον εισηγητή, όσο και με τους υπόλοιπους συμμετέχοντες. Επιπλέον, μπορεί να λαμβάνει σε πραγματικό χρόνο όλο το υλικό του σεμιναρίου (διαφάνειες παρουσίασης, ιστοσελίδες, κείμενα, έγγραφα, κλπ), καθώς επίσης έχει και τη δυνατότητα να μαγνητοσκοπήσει το webinar και να το ξαναδεί σε χρόνο που επιθυμεί.
Τα webinars μπορεί να είναι ατομικά, ομαδικά, ή ακόμα και να διαμορφώνονται με βάση συγκεκριμένες ανάγκες ατόμων που εργάζονται σε μια επιχείρηση ή οργανισμό (business webinars). Ειδικά στην τελευταία κατηγορία, αρκετές σύγχρονες επιχειρήσεις έχουν ρίξει το βάρος της εκπαίδευσης των εργαζομένων τους ώστε να αποκτήσουν τις γνώσεις που απαιτεί το ανταγωνιστικό επιχειρηματικό περιβάλλον στις μέρες μας.
Η οργάνωση και διεξαγωγή όμως τέτοιου είδους online σεμιναρίων δεν είναι τόσο εύκολη υπόθεση για την επιχείρηση – φορέα που θα τα αναλάβει. Ας δούμε ορισμένα σημεία που θα πρέπει λοιπόν να είναι ιδιαίτερα προσεκτική ώστε να προσφέρει επιτυχημένα webinars που πραγματικά δημιουργούν και μεταφέρουν γνώση!
- Πριν το webinar
Ενδιαφέρουσα θεματολογία: Θα πρέπει να επιλεγεί ένα θέμα webinar ώστε να είναι ελκυστικό και να αφορά ανάγκες για τη σύγχρονη αγορά εργασίας. Έτσι θα έχετε μεγαλύτερο κοινό στο οποίο μπορείτε να απευθυνθείτε. Συνήθως είναι θέματα που έχουν να κάνουν με συνεχείς αλλαγές όπως νομοθεσίες, φορολογικά, internet και τεχνολογία. Εστιάζοντας στις ανάγκες της αγοράς, θα βρείτε και αρκετό κόσμο που ενδιαφέρεται να επιμορφωθεί τόσο επιστημονικά, όσο και πρακτικά.
Κατάλληλος εισηγητής: Το άτομο το οποίο θα κάνει την εισήγηση θα πρέπει να είναι καταρτισμένο επιστημονικά και να διαθέτει την πρακτική εμπειρία ώστε να δώσει απαντήσεις και λύσεις στους συμμετέχοντες. Θα πρέπει να διαθέτει ικανότητα μεταδοτικότητας και να είναι σε θέση να διαχειριστεί σωστά τη θεματολογία ώστε να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού.
Επαφή με το κοινό: Πριν τη διεξαγωγή του webinar θα πρέπει να έχει εντοπιστεί το αντίστοιχο κοινό ώστε το μήνυμα που θα διαμορφωθεί διαφημιστικά να έχει απήχηση σε αυτό. Μέσω των social media (facebook, twitter, κλπ) θα πρέπει να δημιουργηθεί μια διαδραστικότητα ώστε να πάρει έκταση και αναγνωσιμότητα το γεγονός. Ο φορέας που θα αναλάβει τη διεξαγωγή του webinar θα πρέπει να έχει μια σωστά δομημένη και αποτελεσματική ιστοσελίδα ώστε οι ενδιαφερόμενοι να μπορούν να αντλήσουν επιπλέον πληροφορίες. Η διαδικασία θα πρέπει να είναι ξεκάθαρη και απλή ενώ ο υπεύθυνος επικοινωνίας θα πρέπει ανά πάσα στιγμή να είναι σε θέση να επιλύσει οποιοδήποτε πρόβλημα ή απορία του ενδιαφερομένου.
- Κατά τη διάρκεια του webinar
Κατάλληλος εξοπλισμός: Ένα από τα βασικά στοιχεία που πρέπει να λάβετε υπόψη προκειμένου να μην υπάρχουν προβλήματα. Η έννοια του εξοπλισμού περιλαμβάνει συσκευές όπως μικρόφωνο, κάμερα, εξοπλισμό για σωστό φωτισμό και γενικά οτιδήποτε υλικό απαιτεί μια επαγγελματική εικόνα και ήχο προς τους συμμετέχοντες. Καθοριστικό ρόλο παίζει και το ανάλογο λογισμικό που θα χρειαστεί να αγοραστεί ώστε να συνδεθούν οι χρήστες και να πραγματοποιηθεί το webinar. Όλα τα παραπάνω κοστίζουν και δε θα πρέπει σε καμία περίπτωση να δείτε το θέμα ερασιτεχνικά.. Το ανεπιθύμητο αποτέλεσμα μπορεί να διώξει το κοινό σας!
Σωστή διαχείριση χρόνου – συμμετεχόντων – θεματολογίας: Εδώ καθοριστικό ρόλο παίζει ο εισηγητής ο οποίος πρέπει να είναι εξοικειωμένος τόσο με το λογισμικό του webinar όσο και γενικότερα με τις εισηγήσεις. Ο σκοπός είναι να κρατηθεί αμείωτο το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων, να λυθούν απορίες, να δοθούν οι απαντήσεις που χρειάζεται, και γενικότερα να κυλίσει ομαλά η διεξαγωγή του σεμιναρίου. Είναι αποτρεπτικό να βαρεθεί ο συμμετέχοντας, να νιώσει πως δε μπορεί να επικοινωνήσει με τον εισηγητή, και γενικότερα πως έχασε το χρόνο του σε μια ανούσια και βαρετή διάλεξη.
Τεχνική υποστήριξη: Αυτή η πτυχή του webinar αποτελεί παράγοντα επιτυχίας και ίσως κρίνει την απόφαση του συμμετέχοντα για μελλοντική παρακολούθηση. Θα πρέπει ο τεχνικός υπεύθυνος να είναι σε ετοιμότητα ώστε να διασφαλίσει την άρτια πορεία του webinar από τεχνικής άποψης, καθώς και να επέμβει ώστε να διορθώσει τυχόν προβλήματα (εικόνας, ήχου, σύνδεσης, κλπ). Και σε αυτή την περίπτωση, αυτό το στοιχείο πρέπει να αντιμετωπιστεί με επαγγελματισμό!
- Μετά το webinar
Παροχές προς τους συμμετέχοντες: Μετά το τέλος του webinar, θα πρέπει να δοθεί στους συμμετέχοντες μια πιστοποίηση, το υλικό του σεμιναρίου, καθώς και οτιδήποτε μπορεί να ενισχύσει τις γνώσεις τους στο θέμα που παρακολούθησαν (ως επιπρόσθετο εκπαιδευτικό υλικό). Η δυνατότητα επιπλέον συνομιλίας με τον εισηγητή για ένα μικρό χρονικό διάστημα για παράδειγμα φανερώνει επαγγελματική αντιμετώπιση των συμμετεχόντων και όχι μια καιροσκοπική συμπεριφορά απέναντι τους.
Μελλοντικές επαφές: Τέλος, αξίζει να κρατήσετε μια επαφή με τους συμμετέχοντες καθώς και να κοινοποιήσετε στα social media το webinar που μόλις πραγματοποιήσατε. Σχόλια, κριτικές, καθώς και συμπεράσματα και μελλοντικά webinars είναι απαραίτητο να εμφανίζονται και θα δίνεται η ευκαιρία να υπάρχει μια συνέχεια στην επικοινωνία με τους συμμετέχοντες.
Με βάση τις παραπάνω παρατηρήσεις, συμπεραίνουμε πως τα webinars είναι το μέλλον στην σύγχρονη εκπαίδευση. Με σωστή οργάνωση και επαγγελματική αντιμετώπιση του θέματος, να είστε σίγουροι πως οι ενδιαφερόμενοι θα ταυτίσουν την εταιρεία σας με την επόμενη γνώση που θα θέλουν να λάβουν! Μην ξεχνάτε πως η γνώση είναι δύναμη και αυτή η δύναμη θα σας κάνει να ξεχωρίζετε!
Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλούμε συμπληρώστε την παρακάτω Φόρμα Επικοινωνίας ή καλέστε μας στά τηλέφωνα 2231.2231.99 και 698.598.6966 και ώρες από 09:00 έως 17:00.